Ψάχνουν τη λύση για επιτάχυνση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο

Στο τραπέζι το νέο μοντέλο των Πρότυπων Προτάσεων που δίνει τη δυνατότητα σε ιδιωτικές εταιρείες να αναλαμβάνουν τεχνικές και χρηματοοικονομικές μελέτες για έργα με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 200 εκατ.

Σε συζητήσεις με ισχυρούς κατασκευαστικούς ομίλους είναι το υπουργείο Υποδομών προκειμένου να εξετάσει αν μπορούν να υλοποιηθούν κάποιες από τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού με βάση το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις Πρότυπες Προτάσεις.

Κάποιες από τις επεκτάσεις θεωρούνται απολύτως απαραίτητες, όπως η αστική σήραγγα Ηλιουπόλεως που στην ουσία αποτελεί επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Χωρίς αυτό το έργο εκτιμάται πως θα είναι αδύνατη η πρόσβαση, λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης, στο νέο μητροπολιτικό πόλο που σχεδιάζεται στο Ελληνικό από την Lamda Development.

Εξίσου απαραίτητη θεωρείται και η αναβάθμιση της επέκτασης της Αττικής Οδού μέχρι το Λαύριο ώστε να αναβαθμιστεί περαιτέρω και το τοπικό λιμάνι, αλλά και η επέκταση μέχρι την Ραφήνα.

Χθες, κατά τη διάρκεια του 5ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, ο εμπνευστής της ιδέας των πρότυπων προτάσεων και διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις Γ. Συριανός υποστήριξε – χωρίς να κατονομάσει συγκεκριμένα έργα – πως μόνο μέσω του νέου μοντέλου μπορεί να έχει γρήγορα η Αττική τις υποδομές που χρειάζεται για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Ο κ. Συριανός παρέπεμψε στην οκταετή περιπέτεια του διαγωνισμού για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος. Βέβαια στην περίπτωση της συγκεκριμένης ζεύξης, τα προβλήματα συνδέονται με την περιορισμένη κοινωνική αποδοχή του έργου.

Το νέο μοντέλο υλοποίησης έργων υποδομής εντάχθηκε σε νομοσχέδιο που ψηφίστηκε φέτος και προβλέπει πως ένας ιδιώτης ή μια κοινοπραξία ιδιωτών αναλαμβάνει να μελετήσει τεχνικά και χρηματοοικονομικά ένα έργο με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ. Ο ιδιώτης, σε συνεργασία με τους κατάλληλους συμβούλους καταρτίζει τις τεχνικές μελέτες και το χρηματοοικονομικό μοντέλο για το έργο και στη συνέχεια η κυβέρνηση πραγματοποιεί διαγωνισμό.

Στην περίπτωση που ο ιδιώτης ο οποίος πρότεινε το έργο κερδίσει το διαγωνισμό τότε αναλαμβάνει να το υλοποιήσει με βάση τις μελέτες που ο ίδιος εκπόνησε. Στην περίπτωση που το έργο ανατεθεί, μέσω του διαγωνισμού, σε άλλη εταιρεία, τότε η τελευταία πρέπει να καταβάλλει σε αυτόν που προετοίμασε το διαγωνισμό το κόστος για τις μελέτες, κ.α.

.businessdaily.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.