Ραφήνα: “Όχι” στο Master Plan για το λιμάνι – “Ναι” στην πρόταση Βασιλόπουλου για διαπαραταξιακή επιτροπή

Ομόφωνα “όχι” στο Master Plan για το λιμάνι της Ραφήνας,  η περιβαλλοντική μελέτη του οποίου βρίσκεται αυτή την περίοδο, όπως πρώτα σας έχουμε ενημερώσει μέσα από το iRafina.gr, σε δημόσια διαβούλευση, είπε το δημοτικό συμβούλιο Ραφήνας Πικερμίου στην συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα (20/5) την οποία μεταδώσαμε ζωντανά

Αν και η πρόσκληση για την συνεδρίαση ανέφερε πως θα έχουμε την Γνωμοδότηση επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Αναπτυξιακού Προγράμματος και Μελέτης Διαχείρισης (Master Plan) του Λιμένα Ραφήνας, τελικά το θέμα άλλαξε σε “Συζήτηση” για την Μελέτη Διαχείρισης (Master Plan) του Λιμένα Ραφήνας

Αξίζει επίσης να σημειώσουμε πως πριν τελικά καταλήξουμε στην ομοφωνία, υπήρξαν αντεγκλήσεις και παράπονα από την πλευρά των δημοτικών συμβούλων της αντιπολίτευσης πως δεν είχαν ενημερωθεί και καλεστεί στην ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε  από τους μελετητές του ΤΑΙΠΕΔ στη δήμαρχο και στους συμβούλους της Δημοτικής Αρχής, για την οποία σας έχουμε ενημερώσει μέσα από το iRafina.gr

Επίσης εκτός από την ομοφωνία κατά του Master Plan, είχαμε και την συμφωνία για την σύσταση διαπαραταξιακής επιτροπής, μετά από πρόταση του επικεφαλής της “Δύναμης Ανάπτυξης” Ανδρέα Βασιλόπουλου

Όσο αφορά τις αντιδράσεις αναφορικά με το Master Plan, ανάμεσα σε άλλα ακούστηκε πως η πρόταση που παρουσιάστηκε είναι η χειρότερη από τους σχεδιασμούς που υπήρχαν, μάλιστα χαρακτηρίστηκε και ως “τερατούργημα” από τους περισσότερους δημοτικούς συμβούλους αλλά και τους πολίτες που μίλησαν χθες κατά την διάρκεια της συνεδρίασης, ενώ ειπώθηκε ακόμα πως θα αυξήσει τα οχήματα κατά 70%, προβλέπεται κατασκευή κτιρίων έως και 5 ορόφων που θα αποκόψουν τη Ραφήνα από την θάλασσα, ότι δεν έχουν οριστικοποιηθεί οι μελέτες για την έλευση του Προαστιακού και της Αττικής οδού, όπως και πως δεν υπάρχει ακόμα χρηματοδότηση για την κατασκευή αυτών αλλά και των υπόλοιπων έργων υποδομής.

Επίσης ακούστηκε πολλές φορές και συμφωνήθηκε η προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας στην περίπτωση που το ΤΑΙΠΕΔ δεν πάρει πίσω το Master Plan, ζητήθηκε η ενημέρωση των πολιτών αλλά και κινητοποίηση τους

Όσο αφορά την συνεδρίαση αρχικά ο κ Μπουρνούς ζήτησε να τροποποιηθεί ο τίτλος του θέματος για το Master Plan, με την κα Παπαδοπούλου να απαντά πως θα τροποποιηθεί
Επίσης ρώτησε αν έχει κανονιστεί αντίστοιχη ενημέρωση από τους μελετητές του ΤΑΙΠΕΔ όπως έγινε με τη δημοτική αρχή

Η κα Τσεβά απάντησε πως είχε κανονιστεί αρχικά να ενημερωθεί, πως θα γίνει σήμερα τροποποίηση του θέματος ενώ το επόμενο χρονικό διάστημα θα γίνει ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου όπως και διαβούλευση

Η κα Παπαδοπούλου ανέφερε πως το θέμα αλλάζει σε “συζήτηση επί της στρατηγικής μελέτης για το Master Plan του λιμένα Ραφήνας” και όχι γνωμοδότηση

Ο κ Βασιλόπουλος ρώτησε για ποιον λόγο δεν ήταν στην ενημέρωση και οι υπόλοιποι δημοτικοί σύμβουλοι πλην της δημοτικής αρχής, όπως επίσης για τους καθαρισμούς των οικοπέδων, λέγοντας πως θα είναι σωστότερο να γίνει ένας πολυετής διαγωνισμός ώστε να μην τρέχουμε κάθε χρόνο
Επίσης, όσο αφορά τον καθαρισμό των οικοπέδων, ρώτησε αν υπάρχει προγραμματισμός για μελέτη ώστε να υπολογιστεί το κόστος

Ο κ Δουβίτσας είπε πως ο σωστός τρόπος είναι να γίνει μια μακροπρόθεσμη ανάθεση, όμως αυτό είναι χρονοβόρο κάτι που δεν έβγαζε τον δήμο εκτός προγράμματος και γι αυτό δεν έγινε. Θα γίνει όμως όπως είπε την επόμενη χρονιά.

Η κα Τσεβά είπε πως είναι καλύτερο να εργαστούν στους καθαρισμούς τοπικοί εργολάβοι, ενώ αν ο διαγωνισμός είναι μεγάλος μπορεί να το πάρει κάποιος μεγάλος εργολάβος με τον κ Βασιλόπουλο να αντιδρά ρωτώντας αν η δημοτική αρχή θέλει να καταργήσει τους διαγωνισμούς

Ο κ Ζαφειρόπουλος είπε πως ο καθαρισμός των οικοπέδων ποτέ δεν έχει γίνει με διαγωνισμό μέχρι σήμερα και πως για λόγους πυρασφάλειας δεν γίνονται διαγωνισμοί

Ο κ Ευαγγέλου ρώτησε για τον χώρο απέναντι από το κολυμβητήριο, αν είναι του δήμου και πότε θα γίνει καθαρισμόςμε την κα Τσεβά να απαντά  πως έχει προγραμματιστεί να καθαριστεί

Ο κ Μπατάλης ρώτησε πότε θα έρθει στο ΔΣ ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΡ για να ενημερώσει για το Master Plan

H κα Τσεβά όσο αφορά το Master Plan είπε πως δεν έγινε κρυφά η ενημέρωση από το ΤΑΙΠΕΔ και τον ΟΛΡ, αλλά είχε ζητήσει η ίδια να ενημερωθούν αρχικά εκείνη και η Δημοτικη Αρχή. Είπε πως γι αυτό τροποποιήθηκε το σημερινό θέμα και πως δεν πρόκειται η συζήτηση να ολοκληρωθεί σήμερα και πως το Master Plan του λιμανιού είναι ένα μεγάλο θέμα που θα συζητηθεί πολλές φορές
Είναι πάρα πολλά τα ζητήματα είπε και πως θα πραγματοποιηθεί ανοιχτή ενημέρωση σε χώρο που θα μπορεί να παραστεί και περισσότερος κόσμος εκτός από τους δημοτικούς συμβούλους

Την εισήγηση για το θέμα σήμερα έκανε η πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου κα Κατερίνα Παπαδοπούλου η οποία μεταξύ άλλων είπε πως είναι τραγικό από τους δημοτικούς συμβούλους να ζητείται μόνο η γνωμοδότηση τους. Είπε πως μέσα στην ΣΜΠΕ αναφέρονται μόνο οι ανάγκες του λιμανιού χωρίς να λαμβάνεται υπ όψιν η πόλη της Ραφήνας. Πρέπει να υπερασπιστούμε το καλό του τόπου μας είπε η κα Παπαδοπούλου και να μην επιτρέψουμε αλλαγές που θα αλλάξουν το βιοτικό μας επίπεδο και έκλεισε λέγοντας πως το έργο αυτό είναι καταστροφικό για τον τόπο μας

Η κα Τσεβά είπε πως ο δήμος είχε ήδη προσφύγει στο ΣτΕ για το θέμα αυτό όμως κατέπεσε, με τον πρώην αντιδήμαρχο κ Καλφαντή να λέει πως ο μόνος δρόμος είναι η προσφυγή στο ΣτΕ ώστε να καθυστερήσει το έργο

Ο κ Μπουρνούς στην τοποθέτηση του είπε πως η παράταξη του κατέθεσε με δημόσια ανακοίνωση την θέση που έχει αναφορικά με την ΣΜΠΕ, η οποία είναι αρνητική. Είπε πως είναι αδιανόητο κάποιος να εγκρίνει μία πολεοδομική μελέτη όπως είναι το Master Plan, χωρίς να έχουν εγκριθεί οι κυκλοφοριακές μελέτες όπως είναι η αττική οδός και προαστιακός, ενώ μιλάει για εναέρια γέφυρα στη Διασταύρωση η οποία έχει απορριφθεί

Επίσης στο master plan αναφέρεται η άνοδος ως κύριος δρόμος πρόσβασης προς το λιμάνι χωρίς να υπολογίζει πως ο δήμος έχει αναρτήσει μελέτη ΣΒΑΚ στην οποία αναφέρονται πεζοδρομήσεις
Είπε πως τα τμήματα χερσαίας ζώνης που ήταν να παραδοθούν στον δήμο, ακόμα δεν έχουν παραχωρηθεί και τέλος δεσμεύθηκε πως θα προσβάλει την μελέτη αυτή στο ΣτΕ

Ο κ Βασιλόπουλος είπε πως η παρουσία των συμβούλων σε αυτή την συζήτηση δεν είναι διεκπαιρεωτική, ενώ ανέφερε πως όλοι είχαν ζητήσει αναβολή της σημερινής συνεδρίασης ώστε να ενημερωθούν κάτι που τελικά δεν έγινε. Ζήτησε να γίνει μία διαπαραταξιακή επιτροπή που θα συζητήσει επί αυτών των θεμάτων, όπως επίσης πως ο δήμος θα πρέπει να κάνει μία στρατηγική μελέτη για τα επόμενα 20 χρόνια στην οποία θα συμπεριλαμβάνεται το πως θέλουμε να είναι το λιμάνι αλλά και πως θα είναι η πόλη σύμφωνα με τις ανάγκες που θα ορίσουμε εμείς
Είπε πως δεν μας ενδιαφέρει αν το Master Plan έχει λάθη, αλλά πως είναι ολόκληρο απαράδεκτο και πως θα πρέπει να το πάρουν πίσω.
Πρότεινε οι παρατάξεις να κάνουν συλλογικά προσφυγές ενώ χρειάζεται να ενημερωθεί και όλος ο κόσμος

Ο κ Ευαγγέλου είπε πως ιδιοκτήτης του λιμανιού είναι 100% το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ αναφέρθηκε αναλυτικά στα όσα αναφέρει το Master Plan για τις λιμενικές εγκαταστάσεις και τις κατασκευές που σχεδιάζονται λέγοντας πως τα έργα αυτά θα επιφέρουν τεράστια οικολογική κατασκευή. Ειπε πως αναφέρεται πως ακόμα και με αττική οδό και προαστιακό δεν πρόκειται να μειωθεί ο αριθμός των αυτοκινήτων που θα φτάνουν στο λιμάνι. Ο κ Ευαγγέλου έκλεισε λέγοντας πως είναι αρνητικός σε αυτή την μελέτη καθώς είναι σε βάρος των πολιτών και υπερ του κεφαλαίου και των πλοιοκτητών

Η κα Τερζοπούλου στην τοποθέτηση της είπε πως η COSCO θέλει να μεταφερθούν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες από τον Πειραιά ώστε να μείνουν μόνο τα εμπορευματικά με αποτέλεσμα αυτές να μεταφερθούν και στο λιμάνι της Ραφήνας δημιουργώντας ένα λιμάνι τέρας. Είπε πως οι διαστάσεις του έργου δεν είναι για 13 πλοία όπως ανέφεραν οι μελετητές αλλά 22 πλοία ενώ αποκρύπτει η μελέτη τις δυνατότητες επέκτασης στις υποδομές όσο αφορά την δόμηση. Είπε πως θα πρέπει να εφαρμοστεί ο εθνικός σχεδιασμός μεταφορών του 2019 που ανέφερε ως κύριο λιμάνι το Λαύριο, ενώ δεν έχει ληφθεί υπ όψιν η φέρουσα ικανότητα της πόλης καθώς επίσης θα αυξηθούν τα οχήματα κατά 70% ενώ η πόλη να αποκοπεί από την θάλασσα λόγω της δόμηση των κτιρίων εντός των λιμενικών εγκαταστάσεων και έκλεισε λέγοντας πως η παράταξη της είναι αρνητική καθώς πρόκειται για ένα τερατούργημα

Η κα Ξηντάρα είπε πως οι κάτοικοι της Ραφήνας θα πρέπει να ξεσηκωθούν καθώς πρόκειται για ένα τερατούργημα. Ανέφερε πως έφεραν την χειρότερη εκδοχή απ όλες όσες μπορούσαν να σχεδιάσουν. Το λιμάνι θα καταπιεί τη Ραφήνα, ενώ θα πάψουν να υπάρχουν η κεντρική πλαζ όπως και οι Μαρίκες, θα μειωθεί η θαλάσσια ζωή και ζήτησε να καταψηφίσουν την μελέτη και την ΣΜΠΕ

Ο κ Μπατάλης είπε το λιμάνι της Ραφήνας δεν μπορεί να εξυπηρετεί όλα τα νησιά παρά μόνο την Εύβοια, την Άνδρο και την Τήνο και πως δεν μπορούμε να αφήσουμε όσους θέλουν να την κάνουν Καλκούτα. Θα πρέπει αν γίνει προσφυγή στο ΣτΕ, ενώ συμφώνησε με τον κ Βασιλόπουλο για την σύσταση διαπαραταξιακής επιτροπής

Ο κ Αλειφαντής είπε πως το μεγάλο ζητούμενο δεν είναι το ΣτΕ αλλά ο κόσμος. Θα πρέπει να ξεκινήσει μία καμπάνια ενημέρωσης και κινητοποίησης του κόσμου. Θα αλλάξουν όλα αν οι δημότες μπουν μπροστά και θα πρέπει να τους κινητοποιούμε

Ο κ Λουκάτος είπε πως είναι ενάντια στην μελέτη, ενώ ανέφερε πως η ΣΜΠΕ βγήκε χωρίς να το γνωρίζει η Δημοτική Αρχή κάτι που είναι unfair. Είπε ακόμα πως ενώ υπάρχει αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο στην Αγία Μαρίνα τελικά το φέρνουν στη Ραφήνα

Η κα Αποστολάκη είπε πως η ζωή στη Ραφήνα θα δυσκολέψει ενώ είπε πως θα πρέπει όλοι μαζί να συνεννοθούν, να προσφύγουν στο συμβούλιο της επικρατείας

Ο κ Ξηντάρας είπε πως η λειτουργία του λιμανιού επιβαρύνει την πόλη τις πρωινές και τις απογευματινές ώρες, ενώ δεν έχουν παρθεί μέτρα για τα καύσιμα των πλοίων όπως και για την λειτουργία της κεντρικής παραλία. Είπε πως συμφωνεί να γίνει η διαπαραταξιακή ενώ είπε πως είναι κατά αυτού του Master Plan ακόμα και με την επέκταση της Αττικής Οδού και του Προαστιακού

Κατά του Master Plan τάχθηκε και ο κ Ζαφειρόπουλος ο οποίος είπε πως θα πρέπει να γίνει μία επαναπροσέγγιση με τον ΟΛΡ και το ΤΑΙΠΕΔ

Ο κ Μπουρνούς είπε και εκείνος πως συμφωνεί με την σύσταση της διαπαραταξιακής

Ο Βασιλόπουλος είπε πως θα πρέπει να γίνουν γρήγορες ενέργειες και ανέφερε αναλυτικά ποιες θα πρέπει αν είναι οι επόμενες κινήσεις οι οποίες είναι:

• Σύσταση διαπαραταξιακής επιτροπής για το συγκεκριεμένο θέμα.
• Σε πρώτη φάση ενημέρωση δημοτικών συμβούλων σε ανοικτή διαδικασία από τους Μελετητές, από εκπρόσωπο του ΟΛΠ, από εκπρόσωπο του ΤΑΙΠΕΔ και ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ παρουσία δικών μας εμπειρογνωμόνων.
• Σε δεύτερη φάση διαλογική συζήτηση με νομικούς επιστήμονες για τις διεξόδους που έχουμε α) ως Δήμος, β) ως φορείς, γ) ως πολίτες.
• Καμπάνια ενημέρωσης φορέων και πολιτών.
• Εκκίνηση εκπόνησης της Στρατηγικής Μελέτης για τον Δήμο που ΕΜΕΙΣ θέλουμε.
• Εκκίνηση επαφών με κρατικούς παράγοντες με τη συμμετοχή της διαπαραταξιακής επιτροπής και εμπειρογνωμόνων του Δήμου μας.
• Αίτημα για συγκεκριμένες δεσμεύσεις των Τοπικών Βουλευτών ότι θα προστατεύσουν και θα υπερασπιστούν το Σχεδιασμό του Δήμου μας.
• Εκκίνηση νομικών ενεργειών.

Στην συνέχεια δόθηκε ο λόγος σε κατοίκους που παρακολουθούσαν την συνεδρίαση

Ο κ. Μικρόπουλος πήρε τον λόγο και είπε πως βλέπει τις φωτογραφίες των παλιών δημάρχων και αναρωτήθηκε αν θα είναι χαρούμενοι με αυτό που θα αντίκριζαν σήμερα. Είπε πως η Ραφήνα θα πεθάνει κάτω από το βάρος των συμφερόντων. Η Ραφήνα είναι συνυφασμένη με το λιμάνι αλλά δεν μπορεί το λιμάνι να είναι πάνω από τη Ραφήνα.

Είπε πως θα πρέπει να υπάρξει η στήριξη από τον κόσμο, αν και μέχρι σήμερα δεν υπήρξε κινηματική κίνηση ενώ τόνισε πως θα πρέπει στη Ραφήνα να παραμείνουν οι γραμμές για την Εύβοια και για τα δύο νησιά των Κυκλάδων

Η κα Σκαμάγκα είπε πως είναι θετικό πως υπάρχει ομοφωνία στο δημοτικό συμβούλιο, ενώ ανέφερε πως ο σχεδιασμός δεν ακολουθεί όσα προβλέπει ο νόμος ενώ δεν υπάρχει αγωνιστικό πλαίσιο αναφορικά με τις διεκδικήσεις προς το λιμάνι. Τέλος είπε πως θα πρέπει να προσβληθούν όλες οι αντιφάσεις του σχεδιασμού

Ο κ Τσεμπέρης πήρε τον λόγο και είπε πως από την συζήτηση βγαίνει το συμπέρασμα πως υπάρχει μία κοινή στάση ενάντια στο monster (όπως το χαρακτήρισε) plan. Είπε πως το λιμάνι κατάντησε να είναι ο βραχνάς της Ραφήνας που με υποδομές του 40 και του 50 προσπαθεί να το εξυπηρετήσει. Αναφέρθηκε στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και αναρωτήθηκε αν το λιμάνι της Ραφήνας μπορεί να εξυπηρετήσει με ασφάλεια τα πλοία και τους ταξιδιώτες. Είπε πως ο μόνος τρόπος είναι να πάρουν πίσω την μελέτη αλλιώς να προσβληθεί στο συμβούλιο της επικρατείας. Τόνισε πως θα πρέπει να υπάρξει εντατική ενημέρωση του κόσμου

Ο κ. Σιμος είπε πως το στρατηγικό σχέδιο του 2019 δεν υλοποιήθηκε ποτέ και αντίθετα με αυτό ήρθε η μελέτη του Master Plan. Τόνισε πως χρειάζεται μεγάλος αγώνας και πως δεν θα πρέπει να στηρίζονται στο ΣτΕ καθώς εξυπηρετεί και αυτά τα συμφέροντα.

Η κα Νάτση είπε πως είναι χαρούμενη που όλες οι παρατάξεις είναι απέναντι στην μελέτη και ιδιαίτερα με την δημιουργία της διαπαραταξιακης που πρότεινε ο κ Βασιλόπουλος, η οποία θα πρέπει να έχει και δεύτερο πεδίο εργασιών που θα αφορά πράγματα που θα έπρεπε να γίνουν στην πόλη και δεν έχουν γίνει, ενώ αναφέρθηκε και στην διευθέτηση του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας

Ο κ Τζιβανόπουλος είπε πως σε αυτό το θέμα θα πρέπει να συνταχθούν όλες οι παρατάξεις και τόνισε πως θα πρέπει να δεσμευθούν για μία δημιουργική συνεργασία

Η κα Σαμαρά είπε πως θα πρέπει να ενημερωθεί ο κόσμος, ενώ αναφέρθηκε σε διάφορες προτάσεις που έχουν ακουστεί το τελευταίο χρονικό διάστημα σε ενημερώσεις που έχουν γινει όπως εκείνη της “Γη & Ελευθερία” το περασμένο Σάββατο

Ο κ Στεφανίδης είπε πως η Ραφήνα σύμφωνα με τους παλιούς ψαράδες είχε κάποτε λιμάνι. Από την επέκταση που έγινε από το 1981 και μετά δεν έχει λιμάνι και ούτε πρόκειται να έχει. Αναφέρθηκε στην προσφυγή που είχε κάνει η Κοινότητα Ραφήνας κατά της επέκτασης του λιμανιού, αναφέρθηκε στα δρομολόγια των πλοίων αλλά και σε όσα έχουν γίνει από τη δεκαετία του 90 μέχρι σήμερα

Κλείνοντας η κα Παπαδοπούλου αναφέρθηκε στην τροποποίηση του τίτλου σε Συζήτηση για την ΣΜΠΕ όπου και ψηφίστηκε ομόφωνα ενώ στη συνέχεια συμφώνησαν όλοι στην πρόταση του κ Βασιλόπουλου για την σύσταση της διαπαταταξιακής επιτροπής

Σήμερα σε ανάρτηση της η κα Τσεβά αναφέρει

Στο Δημοτικό Συμβούλιο της Δευτέρας συζητήθηκε επί μακρόν το προτεινόμενο σχέδιο για το Λιμένα Ραφήνας.
Η Δημοτική Αρχή εισηγηθηκε και προέτρεψε τους κατοίκους και τους δημοτικούς συμβούλους να αντιταχθουν απέναντι στο master plan που δημοσιεύθηκε από τον ΟΛΡ για διαβούλευση.
Ένα έργο που αλλοιώνει τον χαρακτήρα του σημερινού Λιμένα και θα προκαλέσει χάος στην πόλη της Ραφήνας. Δίχως δίκτυο συγκοινωνίας που θα υποστηρίζει το έργο.
Επέκταση Λιμένα, δίχως υποστήριξη και συγκοινωνιακή μελέτη , είναι για την πόλη μας, καταστροφή….
Συσπειρωνουμε όλους τις δυνάμεις ενάντια σε τέτοιες πρακτικές….
Το θέμα εισάγεται σε δημόσια διαβούλευση.

Δείτε όλα όσα ειπώθηκαν στην χθεσινή συνεδρίαση

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.