O Προαστιακός μεγαλώνει – Αυτοί είναι οι 7 νέοι σταθμοί στην Αττική

Η νέα γραμμή προαστιακού θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, βελτιώνοντας σε θεαματικό βαθμό τις μετακινήσεις των πολιτών.

Με πιο εύκολο, γρήγορο και ασφαλή τρόπο θα μετακινούνται οι κάτοικοι του δυτικού τμήματος του Λεκανοπεδίου προς το κέντρο της Αθήνας μόλις ολοκληρωθεί ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής.

Το έργο αφορά στην κατασκευή νέου κλάδου Προαστιακού Σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο.

Χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ενώ με απόφαση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που δημοσιεύθηκε προ ολίγων ημερών στη Διαύγεια το χρονοδιάγραμμα του έργου επικαιροποιήθηκε και πλέον είναι το 4ο τρίμηνο του 2025.

Όσον αφορά τον ποιοτικό δείκτη για την ολοκλήρωσή του, θα πρέπει να υπάρξει έκθεση πιστοποίησης του ΟΣΕ ότι το έργο έχει ολοκληρωθεί και παραδοθεί στον ΟΣΕ.

Το αντικείμενο του έργου

Θα κατασκευαστεί νέα γραμμή προαστιακού σιδηροδρόμου μήκους 36 χλμ. στα δυτικά της Αθήνας, από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον σιδηροδρομικό σταθμό Μεγάρων της Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων. Παράλληλα περιλαμβάνεται και ο κλάδος γραμμής προς τον παλαιό σταθμό Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου αποτελεί δικαίωμα προαίρεσης.

Κατά τη λειτουργία του θα εξυπηρετεί τις κατοικημένες περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, καθώς και Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων. Επιπροσθέτως, θα εξυπηρετεί και τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου (BEA) και Ελευσίνας (BEE).

Σε όλο το μήκος η νέα σιδηροδρομική θα είναι μονή. Ειδικότερα το τμήμα Λιόσια – ΕΛΠΕ Ασπροπύργου (ΒΕΑ) η γραμμή έχει μελετηθεί προκειμένου να υπάρχει μελλοντικά η δυνατότητα διπλασιασμού με αξονική απόσταση 3,80m χωρίς ο σχεδιασμός αυτός να θίγει την εν λειτουργία μονή σιδηροδρομική γραμμή.

Στο πλαίσιο του Έργου προβλέπεται και η μελέτη αποκατάστασης των κάθετων οδικών διελεύσεων που θίγονται από την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής.

Κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής προβλέπονται οι ακόλουθοι σταθμοί:

• ΕΛΠΕ Ασπροπύργου,
• Ασπροπύργου,
• Βαμβακιάς,
• Ελευσίνας,
• ΕΛΠΕ Ελευσίνας,
• Λουτρόπυργου,
• Νέας Περάμου.

Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση μετά τις διασυνδέσεις με το ΣΚΑ-Κιάτο. Παράλληλα, θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Αποτελεί έργο υποδομής που εξυπηρετεί τη συνολική ανάπτυξη της περιοχής και τις κοινωνικές ανάγκες μετακίνησης του πληθυσμού της Δυτικής Αττικής, ενώ παράλληλα συμβάλει στον περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τις αυξημένες μετακινήσεις.

Η επέκταση της Σιδηροδρομικής Γραμμής Λιόσια – Μέγαρα προς τον παλαιό ΣΣ Μεγάρων έχει μήκος 2,9 χλμ. και σε όλο το εν λόγω μήκος της οδεύει εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο.

carandmotor.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.