Ραφήνα: Πρόταση ψηφίσματος από Τσεμπέρη για το Master Plan του λιμανιού

Ο πρώην αντιδήμαρχος Ραφήνας Πικερμίου Χρήστος Τσεμπέρης κατέθεσε χθες κατά την διάρκεια της συζήτησης για το Master Plan για το Λιμάνι,  ενα προσχέδιο ψηφίσματος – απόφασης που ανέπτυξε  για τη ΣΜΠΕ του λιμανιού της Ραφήνας, ώστε να υπάρξει μια ενιαία βάση θέσης

Σκοπός όπως αναφέρει είναι να υπάρξει μία κοινή τοποθέτηση και να μην περιοριζόμαστε σε διαρκείς και επαναλαμβανόμενες συζητήσεις.

Αναλυτικά η πρόταση ψηφίσματος αναφέρει:

ΑΠΟΦΑΣΗ – ΨΗΦΙΣΜΑ

Σήμερα, 3 Ιουλίου, οι πολίτες του Δήμου Ραφήνας Πικερμίου, η διοίκηση του Δήμου, σύσσωμο το Δημοτικό Συμβούλιο, κοινωνικοί, παραγωγικοί, αθλητικοί και πολιτιστικοί φορείς της πόλης, μετά από τεκμηριωμένο διάλογο:

– απορρίπτουν στο σύνολό της τη λογική και την ουσία της ΣΜΠΕ που αφορά το masterplan του λιμανιού της Ραφήνας, ως απολύτως εκτός κλίμακας, φαραωνικών διαστάσεων, έργου, το οποίο διαλύει κάθε ιστό και λειτουργικότητα στην πόλη, χωρίς να λύνει το αναγκαίο ζήτημα εκσυγχρονισμού, περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και ασφάλειας του λιμανιού, αλλά και των απαραίτητων υποδομών για πόλη, λιμάνι και πολίτες.

– θεωρούν ότι το 2024, οι σύγχρονες περιβαλλοντικές ανάγκες και οι ευρωπαϊκές και διεθνείς εμπειρίες και πρακτικές, συνηγορούν σε μια στρατηγική ισόρροπης, οραματικής και ταυτόχρονα ρεαλιστικής λύσης, που θα παίρνει υπόψη τον “υπερτοπικό” χαρακτήρα του λιμανιού και το “τοπικό” δικαίωμα των κατοίκων για μια βιώσιμη πόλη.

– Επισημαίνουν ως εξοργιστική την απολύτως ακατανόητη άρνηση επίσημης και αναλυτικής ενημέρωσης Δήμου και πολιτών από τους επισπεύδοντες τη σύνταξη και κατάθεση της μελέτης (ΤΑΙΠΕΔ, ΟΛΡ, ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ), παρά τις συνεχείς προσκλήσεις, γεγονός που από μόνο του αναιρεί στην ουσία της, την εν εξελίξει δημόσια «διαβούλευση».

Η κατατεθειμένη προς διαβούλευση και έγκριση ΣΜΠΕ:

α. βρίθει ελλείψεων όσο αφορά τη τεκμηρίωση των παρεμβάσεων επί του λιμένα (ενδεικτικά και όχι περιοριστικά)στους τομείς : προστασίας περιβάλλοντος, κυκλοφοριακής φόρτισης και επιπτώσεων, ακτομηχανικής μελέτης, διαλειτουργικότητας με τη φέρουσα ικανότητα της πόλης

β. δεν τεκμηριώνει την εναρμόνιση με τις σύγχρονες ευρωπαϊκές λιμενικές, θαλάσσιες, περιβαλλοντικές προδιαγραφές («Γαλάζια Οικονομία», «Πράσινη Οικονομία», «νέα συμφωνία για τη προστασία της ανθρώπινης ζωής και του περιβάλλοντος»)

γ. δεν χρησιμοποιεί καθιερωμένες μεθοδολογίες ανάλυσης και απόδειξης (SWOT, PESTEL, Μήτρες επιπτώσεων) για να τεκμηριώσει τις προτεινόμενες προτάσεις,
δ. δεν αναφέρει τα μέτρα και τις δράσεις / παρεμβάσεις για την βιώσιμη ανάπτυξη και την τοπική συνοχή με τον Δήμο και τους κατοίκους της πόλης,

ε. χρησιμοποιεί ανεπίκαιρα ή κατ’ επιλογή στοιχεία που διαμορφώνουν πλασματική εικόνα,

στ. προτείνει υπέρμετρη επιβάρυνση της πόλης από έναν λιμένα που σε πλήρη ανάπτυξη γίνεται μια υποδομή εκτός κλίμακας της πόλης με τον σχεδιασμό του να στηρίζεται σε έωλες παραδοχές έργων που δεν υπάρχουν ούτε σε επίπεδο προμελέτης με ορίζοντα ολοκλήρωσης απολύτως αδιευκρίνιστο, χωρίς καμία κρατική δέσμευση. Άλλης τάξης έργο με άλλο συγκοινωνιακό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα το μέσο σταθερής τροχιάς, τελείως διαφορετικής αντιμετώπισης έργο η επέκταση της Αττικής Οδού. Δεν συνταυτίζονται.

ζ. δημιουργεί μια νέα επιβαρυντική για τη πόλη υποδομή, αυτή του υδατοδρόμιου, το οποίο αν και προβλέπεται και αδειοδοτείται στο λιμένα της Αγίας Μαρίνας -επίσης υπό την διαχείριση του ΟΛΡ- μεταφέρεται αναίτια και αυθαίρετα στη Ραφήνα, η οποία δέχεται ήδη τις αρνητικές επιπτώσεις από τα αεροπλάνα και χωρίς καμία μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων,

η. δεν προβλέπει σύγχρονη περιβαλλοντική διαχείριση για τις προδιαγραφές δόμησης και τα κτιριακά έργα, τα οποία είναι εκτεταμένα και αλλοιώνουν ανεπίστρεπτα τη φυσική όψη του κόλπου που φιλοξενεί το λιμάνι.

ΖΗΤΑΜΕ:

Το «πάγωμα» κάθε περαιτέρω συζήτησης της συγκεκριμένης ΣΜΠΕ μέχρι, τουλάχιστον, την 31η Δεκεμβρίου 2024,ώστε να συμπληρωθεί – διορθωθεί με βάση τα παραπάνω σημεία το σημερινό σχέδιο με ουσιαστικές και επικαιροποιημένες μελέτες (πχ κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ακτομηχανική μελέτη ιδιαίτερα για το νότιο κομμάτι και τις πιθανές επιπτώσεις διάβρωσης ή άλλης επιβάρυνσης των ακτών, τη διαλειτουργικότητα με την πόλη με βάση τη φέρουσα ικανότητα πόλης και λιμένα).

Παράλληλα, τη θεσμοθέτηση διαύλου θεσμικής συνεργασίας μεταξύ Δήμου και ΟΛΡ ώστε στη νέα έκδοση της ΣΜΠΕ να ενσωματωθούν οι προτάσεις του Δήμου για να επανασχεδιαστούν τμήματα των παρεμβάσεων, να διορθωθούν άλλα, ακόμη και να απαλειφθούν τμήματά της.
Και τέλος, μετά την υλοποίηση των παραπάνω να ξεκινήσει ο ουσιαστικός κύκλος πραγματικής διαβούλευσης μεταξύ ΟΛΡ- μελετητών και Δήμου -πολιτών για το διάστημα που θα οριστεί. Αυτό σημαίνει δημοκρατία και σεβασμός στο θεσμικό ρόλο ενός φορέα Τοπικής Αυτοδιοίκησης αλλά πρωτίστως στην κοινωνία και τους πολίτες.

ΚΑΛΟΥΜΕ:

Τα κόμματα του ελληνικού Κοινοβουλίου, τους εκλεγμένους βουλευτές της Ανατολικής Αττικής, συλλογικούς φορείς, μετά την ενημέρωσή τους για το συγκεκριμένο θέμα, να στηρίξουν τα δίκαια αιτήματά μας και τον αγώνα που θα ακολουθήσει και δεν θα είναι εύκολος.

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.