Αττική Οδός: Στο Ελεγκτικό Συνέδριο από το ΤΑΙΠΕΔ ο φάκελος του διαγωνισμού

Η «Αττική Οδός», έχει πολύ δρόμο για να αλλάξει χέρια με πρώτη στάση το Ελεγκτικό Συνέδριο όπου θα διενεργήσει τον προσυμβατικό έλεγχο

Η Αττική Οδός θα αργήσει να παραδοθεί στον νέο παραχωρησιούχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αν και κοντεύει ένας χρόνος από τότε που ο όμιλος κέρδισε τον διαγωνισμό παραχώρησης που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ.

Στις 14 Σεπτεμβρίου του 2023 η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με μία προσφορά 3,27 δισ. ευρώ επικράτησε έναντι των αντιπάλων της και κέρδισε για 25 χρόνια τη σύμβαση παραχώρησης υπηρεσιών για τη λειτουργία, χρηματοδότηση, συντήρηση και εκμετάλλευση του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της Αττικής.

Η Αττική Οδός

Ωστόσο, όπως έκανε γνωστό πριν από λίγες ημέρες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας η Αττική Οδός θα παραδοθεί στον νέο επενδυτή περί το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Πρώτα κι αφού λήξει η τρέχουσα σύμβαση με τους υφιστάμενους παραχωρησιούχους – τον Οκτώβριο του 2024 – η Αττική Οδός θα περάσει ξανά στα χέρια του ελληνικού δημοσίου. Κι έπειτα η τελευταία στάση θα είναι η ανάληψη της από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Το ΤΑΙΠΕΔ

Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό το ταξίδι… ξεκίνησε μόλις την περασμένη Παρασκευή 5 Ιουλίου.

Το ΤΑΙΠΕΔ απέστειλε στο Ελεγκτικό Συνέδριο τον φάκελο του διαγωνισμού για τον απαιτούμενο προσυμβατικό έλεγχο.

Εκτιμάται πώς αυτή η διαδικασία θα διαρκέσει περί τους δύο μήνες. Μιας και μεσολαβεί και ο Αύγουστος ο μήνας των θερινών διακοπών, όλα δείχνουν πώς τον Σεπτέμβριο καλώς εχόντων των πραγμάτων θα έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος.

Πάντως, εκτιμήσεις θέλουν πώς ο έλεγχος των δικαστών του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν θα αργήσει περισσότερο καθώς ο φάκελος λόγω των προσφυγών κι ενστάσεων που είχαν υποβληθεί μετά το τέλος του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ έχει ξεσκονιστεί…

Το δημόσιο

Άγνωστο για ποιο λόγο η μεταβίβαση στο δημόσιο και από το δημόσιο στον ιδιώτη επενδυτή έχει δρόμο μπροστά…

Με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να προσδιορίζει χρονικά τη μεταβίβαση στο πρώτο τρίμηνο του 2025.

Στο μεσοδιάστημα Οκτωβρίου μέχρι την παράδοση του αυτοκινητόδρομου το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να αναθέσει σε operator τη λειτουργία του.

Σημειώνεται δε, πώς πριν τη μεταβίβαση του αυτοκινητοδρόμου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και η βαριά συντήρηση του.

Τη δεκαετία του 1990

Η Αττική Οδός κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990. Έχει μήκος 70 χλμ. και αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής, όπου κατοικούν περισσότεροι από 5 εκατ. άνθρωποι.

Επίσης, αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας, ενώ συνδέει οδικά και το αεροδρόμιο της Αθήνας με το κέντρο της πόλης.

Η μέση ημερήσια κίνηση κατά το τέλος του 2022 είχε ήδη ξεπεράσει τα προ-πανδημίας επίπεδα, με τον αυτοκινητόδρομο να σημειώνει μια μέση ετήσια αύξηση κυκλοφορίας της τάξης του 4% τα τελευταία 10 χρόνια.

Πηγή ΟΤ

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.