Ανάσα για χιλιάδες κατόχους diesel αυτοκινήτων – Ποιο είναι το νέο καύσιμο που θα σώσει τους κινητήρες τους

Ένα νέο καύσιμο για κινητήρες diesel είναι ήδη διαθέσιμο στα πρατήρια της Γερμανίας και υπόσχεται μείωση των εκπομπών CO2 έως και 90%, χωρίς να επιβαρύνει ιδιαίτερα τον οικονομικό προϋπολογισμό των οδηγών.

Παρά το όχι και τόσο ευφάνταστο όνομά του, το HVO 100 είναι ένα πολλά υποσχόμενο καύσιμο για πετρελαιοκινητήρες που παράγεται από βιώσιμα απόβλητα, όπως χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια και υπολείμματα λίπους, και χαρακτηρίζεται ως “κλιματικά φιλικό ντίζελ”.

Σύμφωνα με δειγματοληπτικούς ελέγχους της ADAC, της μεγαλύτερης λέσχης αυτοκινήτων στην Ευρώπη με περισσότερα από 21 εκατομμύρια μέλη, η τιμή του νέου αυτού καυσίμου στα πρατήρια της Γερμανίας είναι μόλις 6 με 10 λεπτά υψηλότερη από αυτή του συμβατικού ντίζελ (τιμή λίτρου: 1,73€ στις 28/6). Αν και η τιμή αυτή είναι χαμηλότερη από τις αρχικές εκτιμήσεις των ειδικών, που περίμεναν διαφορά της τάξης των 20 λεπτών, η παραγωγή του HVO 100 παραμένει προς το παρόν ακριβότερη λόγω των περιορισμένων ποσοτήτων.

Η μετάβαση στο HVO 100 συνεπάγεται μια μικρή αύξηση στο μηνιαίο κόστος καυσίμου για το χρήστη. Για παράδειγμα, για ένα VW Golf TDI 2.0 που διανύει 15.000 χιλιόμετρα ετησίως, η επιβάρυνση υπολογίζεται σε 5,62 ευρώ το μήνα, για ένα BMW 520d Touring σε 6,75 ευρώ και για ένα Mercedes C 220 d T-Model σε 5,87 ευρώ.

Ωστόσο, τα περιβαλλοντικά οφέλη είναι σημαντικά, καθώς το HVO 100 μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 έως και 90%. Ο πρόεδρος τεχνολογίας της ADAC, Karsten Schulze, εκφράζει την αισιοδοξία του ότι η τιμή του HVO 100 θα παραμείνει σταθερή στο μέλλον, καθιστώντας το μια ελκυστική εναλλακτική για τους οδηγούς που ενδιαφέρονται για το περιβάλλον.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα πρώτων υλών στη Γερμανία. Η τρέχουσα χρήση χρησιμοποιημένου μαγειρικού λαδιού από τον κλάδο της εστίασης εγείρει ερωτήματα σχετικά με την επεκτασιμότητα της παραγωγής του HVO 100. Οι ειδικοί τονίζουν τη σημασία της βιωσιμότητας στην παραγωγή του καυσίμου, υπογραμμίζοντας ότι δεν πρέπει να τίθενται σε κίνδυνο ευαίσθητα οικοσυστήματα ούτε να επεκτείνονται οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις εις βάρος της παραγωγής τροφίμων. Είναι γεγονός ότι τα περιβαλλοντικά οφέλη του HVO100 εξαρτώνται αποκλειστικά από την τήρηση αυστηρών προτύπων παραγωγής.

Η ADAC καλεί τις εταιρείες ορυκτελαίων να παρέχουν σαφείς πληροφορίες σχετικά με την προέλευση του HVO και να αποδεικνύουν ότι πληρούνται τα κριτήρια βιωσιμότητας.

Σημειώνεται ότι μόνο τα οχήματα που έχουν εγκριθεί για τη χρήση HVO100 θα πρέπει να το χρησιμοποιούν. Αυτή η πληροφορία αναγράφεται συνήθως στην ένδειξη XTL στο καπάκι του ρεζερβουάρ των νεότερων μοντέλων.

carandmotor.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.