Ανατροπή! Ζωντανεύουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού για Ραφήνα, Λαύριο – Πως θα αλλάξει το οδικό δίκτυο στο κέντρο της Ραφήνας (βίντεο)

Ένα χρόνο μετά από την κατάθεση της Πρότυπης Πρότασης που έχει υποβάλλει προεκλογικά το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, το υπουργείο δείχνει πιο έτοιμο να συζητήσει για την υλοποίηση τους.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ypodomes.com, εχθές από το βήμα του πρώτου συνεδρίου του ΤΜΕΔΕ, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος αποκάλυψε πως το επόμενο χρονικό διάστημα το υπουργείο ΥΠΟΜΕ θα περάσει νομοθετική ρύθμιση για τον νόμο των Πρότυπων Προτάσεων προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος που θα επιτρέψει την υλοποίηση τους.

Στις πρότυπες προτάσεις περιλαμβάνονται οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα, Λαύριο και η Σήραγγα Ηλιούπολης (Κατεχάκη-Λ.Βουλιαγμένης) αλλά και η πρόταση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τον νέο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Οινόφυτα. “Το υπουργείο είναι αποφασισμένο να καταπολεμήσει το κυκλοφοριακό” σημείωσε ο υφυπουργός και μίλησε για την συνεργασία κράτους και αγοράς για να μπορέσουν να τρέξουν τα μεγάλα αυτά έργα. O κ.Ταχιάος σημείωσε πως σχετικά με τον νέο αυτοκινητόδρομο θα γίνει προσπάθεια να συνδυαστεί και με σιδηροδρομική γραμμή ούτως ώστε να επιτευχθεί και οδικά και σιδηροδρομικά η λεγόμενη παράκαμψη της Αττικής.

Η Πρότυπη Πρόταση που κατατέθηκε τον περασμένο Μάιο από τους τρεις μεγάλους κατασκευαστικούς Ομίλους ήταν η πρώτη του είδους της, καθώς η σχετική δυνατότητα θεσμοθετήθηκε το 2022 με τον νόμο 4903. Ακολούθησε αυτή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Το ζητούμενο για τις προτάσεις αυτές είναι ποια μπορεί να είναι η συμμετοχή του δημοσίου που απαιτείται για να μπορέσει να υλοποιηθεί το φιλόδοξο αυτό πρόγραμμα. Εδώ φαίνεται πως μπορεί να γίνει διόρθωση του νόμου και να μικρύνει η συμμετοχή του κράτους προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα αυτά.

Στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου αναφέρουν στο ypodomes.com αναφέρουν ότι οι Πρότυπες Προτάσεις όπως αυτή που κατατέθηκε τον περασμένο Μάιο, έχουν το θετικό ότι είναι ευέλικτες αναφορικά με τον τρόπο που μπορεί να προχωρήσει ένα τέτοιου είδους έργα.

Κοινώς έχουμε να επιλέξουμε υλοποίηση είτε μέσω ΣΔΙΤ που αυτό σημαίνει μεγαλύτερη συμμετοχή του Δημοσίου στην αποπληρωμή (οι γνωστές πληρωμές διαθεσιμότητας) είτε μέσω παραχωρήσεων όπου εκεί η συμμετοχή του Δημοσίου μπορεί να είναι πολύ μικρότερη.

Στη δεύτερη περίπτωση μάλιστα θα μπορούσε η συμμετοχή να προέλθει από πηγές εκτός ΕΣΠΑ όπως είναι για παράδειγμα η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Αυτό το έχουμε δει για παράδειγμα τελευταία στην κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι.

Η Πρότυπη πρόταση που κατέθεσε το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ αφορά στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο, Ραφήνα και την Σήραγγα Ηλιούπολης που θα ενώσει την Δυτική Περιφερειακή Υμηττού με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης. το project ονομάστηκε ΑΘΗΝΑ Ι.

Πως θα αλλάξει το οδικό δίκτυο στο κέντρο της Ραφήνας

Στην συνάντηση – ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε στο ΚΑΠΗ της Ραφήνας για το Master Plan του λιμανιού της Ραφήνας παραβρέθηκε από την μελετητική ομάδα που έχει ασχοληθεί για την επέκταση της Αττικής Οδού ο κ  Τζελέπης ο οποίος στο τέλος της συζήτησης αναφέρθηκε αναλυτικά για το πως θα φτάσει η Αττική Οδός στη Ραφήνα αλλά και το πως θα αλλάξει το οδικό δίκτυο στο κέντρο της πόλης

Ο σχεδιασμός των έργων περιλαμβάνει τόσο οδικές όσο και σιδηροδρομικές υποδομές, με στόχο την εξυπηρέτηση της Ραφήνας, διατηρώντας παράλληλα τη βιώσιμη κινητικότητα. Ο εκπρόσωπος των μελετητών αναφέρθηκε σε σχεδιασμό που προβλέπει την κάλυψη αναγκών για 3.500 αυτοκίνητα που κινούνται απο και προς λιμάνι. Συγκεκριμένα, η επέκταση της Αττικής Οδού φτάνει μέχρι τη Λεωφόρο Μαραθώνος, χωρίς να εισέρχεται στο πολεοδομικό συγκρότημα της πόλης. Από εκεί και πέρα, οι δρόμοι που οδηγούν στο λιμάνι της Ραφήνας θα έχουν χαρακτήρα βιώσιμης κινητικότητας, δίνοντας έμφαση στην κίνηση της πόλης, τις τοπικές μετακινήσεις και την κυκλοφορία των πεζών.

Η Λεωφόρος Φλέμινγκ θα μετατραπεί σε μονόδρομο όπως και η οδός Ηροδότου.  Η λεωφόρος Φλέμινγκ θα υπογειοποιηθεί και θα περνάει κάτω από την πλατεία της Ραφήνας και θα καταλήγει στο λιμάνι

Ο προαστιακός σιδηρόδρομος θα φτάνει υπόγεια στο λιμάνι της Ραφήνας, διερχόμενος από την περιοχή της Αγίας Τριάδας και τη Φλέμινγκ, πριν καταλήξει σε έναν τερματικό σταθμό στο λιμάνι. Αυτός ο σταθμός θα εξυπηρετεί τόσο την πόλη όσο και το λιμάνι, με οριζόντιες αποβάθρες και κατακόρυφα ασανσέρ ή κλίμακες για την πρόσβαση των επιβατών.

Δείτε όλα όσα είπε

 

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.