“Φιλί ζωής” στα Ι.Χ. βενζίνης και πετρελαίου

Ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, Μάνφρεντ Βέμπερ προχώρησε σε δηλώσεις, που τάραξαν τα νερά στις Βρυξέλλες. Ο Γερμανός πολιτικός, που προεδρεύει της μεγαλύτερης παράταξης στο Ευρωκοινοβούλιο έδωσε συνέντευξη σε εφημερίδες της Βαυαρίας και ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής: ‘’Αν καταφέρει να έχει η παράταξη μου μετά τις Ευρωεκλογές την πλειοψηφία, θα ακυρώσουμε την απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου αυτής της κοινοβουλευτικής περιόδου για απαγόρευση των θερμικών κινητήρων.’’

Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη απόφαση, από το 2035 και μετά θα επιτρέπονται οι πωλήσεις Ι.Χ. και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, μόνον εφόσον χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα. Πρόκειται για μία διάταξη η οποία ωστόσο αφορά ελάχιστα ειδικά μοντέλα και ισοδυναμεί επί της ουσίας με απαγόρευση των θερμικών κινητήρων στα καινούργια επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Το 2035 αποτελεί το απώτατο χρονικό ορόσημο, μάλιστα ορισμένες χώρες -μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα- θα εφαρμόσουν τη συγκεκριμένη οδηγία ακόμη νωρίτερα. Εξάλλου και οι ίδιες οι εταιρείες αυτοκινήτου εξηλεκτρίζουν με εντατικούς ρυθμούς τη γκάμα τους και μετά από λίγα χρόνια θα έχει μειωθεί κατά πολύ ο αριθμός των διαθέσιμων μοντέλων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.

Κρίσιμο ορόσημο το 2026

Κανένας δεν γνωρίζει βέβαια, αν η ανατρεπτική πρόταση του Βέμπερ συνιστά προεκλογικό πυροτέχνημα προς άγρα ψήφων ή μία πραγματική αλλαγή πλεύσης της Ευρώπης σε περίπτωση νίκης του συντηρητικού Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος.

Ο Βέμπερ θεωρεί ότι η απαγόρευση των θερμικών κινητήρων πλήττει σοβαρά την ανταγωνιστικότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στην Κίνα, την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ. Έτσι σχεδιάζει να εντάξει την πρόταση ακύρωσης της απαγόρευσης στο πλαίσιο της αναθεώρησης των συγκεκριμένων σχεδίων από την ΕΕ το 2026. Τότε θα γίνει επανεξέταση των δεδομένων σχετικά με την αύξηση του στόλου των ηλεκτρικών οχημάτων και την ανάπτυξη των απαιτούμενων υποδομών, ενώ θα γίνει συζήτηση και για το καθεστώς των μοντέλων της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Η ΕΕ χαρακτηρίζει επίσημα τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα ως μοντέλα μηδενικών ρύπων, αν και ένα μεγάλο μέρος της ενέργειας που καταναλώνουν προέρχεται από μη ανανεώσιμες πηγές, επιτρέποντας έτσι την προνομιακή τους μεταχείριση, κάτι που δεν βρίσκει σύμφωνους πολλούς επιστήμονες και ερευνητές.

Τα σχέδια του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος δεν θα περάσουν πάντως εύκολα, καθώς οι εταιρείες αυτοκινήτου υλοποιούν τα τελευταία χρόνια τεράστια επενδυτικά σχέδια ύψους δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ για την εξέλιξη σύγχρονων ηλεκτρικών μοντέλων, την προσαρμογή των εργοστασίων τους στα νέα δεδομένα και τη δημιουργία πυκνών δικτύων φόρτισης. Πρόκειται για χρήματα, τα οποία επενδύονται με βάση τη λογική ότι όλη η αγορά αυτοκινήτου θα στραφεί στην ηλεκτροκίνηση, καθώς θα εκλείψουν το αργότερα από το 2035 και μετά τα καινούργια μοντέλα βενζίνης και πετρελαίου. Ας μην ξεχνάμε, ότι αντίστοιχα μεγάλα ποσά που προέρχονται από τη φορολόγηση των πολιτών, χρησιμοποιούν και πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

ieidiseis.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.