“Πρωταθλήτρια” η Ανατολική Αττική στις καταγγελίες για παρανομίες σε παραλίες

Η νέα ψηφιακή πλατφόρμα «MyCoast» στις 15 ημέρες λειτουργίας της έχει δεχθεί εκατοντάδες καταγγελίες για αυθαιρεσίες στις ελληνικές παραλίες, πριν καν ξεκινήσει το καλοκαίρι.

Ανάρπαστη έχει γίνει η εφαρμογή καταγγελιών για τις παραλίες, την οποία μέσα σε 15 ημέρες έχουν κατεβάσει στο κινητό τους τουλάχιστον 14.000 πολίτες.

Μάλιστα, έχουν γίνει και οι πρώτες καταγγελίες καταπάτηση αιγιαλού, πέραν της έκτασης που έχει παραχωρηθεί. Συγκεκριμένα, μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί 500 καταγγελίες.

Περισσότερες καταγγελίες έχουν δεχτεί επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται σε παραλίες:

Της Ανατολικής Αττικής
Των Δωδεκανήσων
Της Κέρκυρας
Των Κυκλάδων
Της Χαλκιδικής

Στην εφαρμογή «MyCoast» του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχουν καταχωρηθεί ήδη περισσότερες από 6.500 παραλίες που έχουν παραχωρηθεί, ενώ μέχρι 31 Μαΐου αναμένεται να συμπεριληφθούν επιπλέον 1.200 παραλίες.

Εκτός από καταγγελίες πολιτών, η εφαρμογή έχει τη δυνατότητα, με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης να κάνει και αυτόματο έλεγχο νομιμότητας των επιχειρήσεων, σε ότι αφορά στη εκμετάλλευση παραλίας.

Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα

Ανοίγοντας την εφαρμογή, ο πολίτης θα πρέπει να εντοπίσει την περιοχή ενδιαφέροντος είτε με αναζήτηση στο χάρτη της εφαρμογής είτε «σκανάροντας» το QR code της παραχώρησης, που θα είναι αναρτημένος υποχρεωτικά σε πινακίδα στην παραλία. Μόλις γίνει ο εντοπισμός της περιοχής, εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού το πολύγωνο της παραχώρησης και τα στοιχεία της (τοποθεσία, έναρξη – λήξη, χρήση, εμβαδόν). Αν ο πολίτης διαπιστώσει αυθαίρετη κατάληψη έκτασης ή και παρακώλυση ελεύθερης πρόσβασης, μπορεί να υποβάλει τις προαναφερόμενες καταγγελίες μέσω της εφαρμογής, επιλέγοντας τη συγκεκριμένη παραχώρηση ή το συγκεκριμένο σημείο στο χάρτη, εάν δεν υπάρχει ενεργή παραχώρηση.

Ο χρήστης προσδιορίζει τον λόγο της καταγγελίας, εισάγει μια συνοπτική περιγραφή του προβλήματος και επιλέγει εάν η καταγγελία θα υποβληθεί ανώνυμα ή επώνυμα. Στην τελευταία περίπτωση, απαιτείται η σύνδεσή του με προσωπικούς κωδικούς taxisnet για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Σημειώνεται ότι μία μόνο καταγγελία, ανά τύπο καταγγελίας, μπορεί να υποβληθεί την ίδια ημέρα από την ίδια συσκευή και για την ίδια παραχώρηση, καθώς και ότι η καταγγελία μπορεί να υποβληθεί από κινητή συσκευή που βρίσκεται κοντά στο σημείο της εν λόγω παραχώρησης. Αν δεν είναι δυνατή η υποβολή καταγγελίας μέσω της εφαρμογής, οι καταγγελίες γίνονται με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο μέσο ενώπιον οποιασδήποτε δημόσιας αρχής, η οποία υποχρεούται να την διαβιβάσει αυθημερόν στην αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία.

Οι Κτηματικές Υπηρεσίες μπορούν να εξετάζουν τις καταγγελίες αφού τις κατηγοριοποιήσουν αναλόγως του πλήθους τους ανά θέση, της βαρύτητας της φερόμενης παραβίασης των όρων της παραχώρησης, του ορισμένου ή αόριστου περιεχομένου τους ή του επώνυμου ή ανώνυμου χαρακτήρα τους.

Όσον αφορά στους ελέγχους και τις καταγγελίες, αρμοδιότητα έχουν και οι Δήμοι και η Αστυνομία και οι κτηματικές. «Κατ αρχήν τα πρόστιμα επιβάλλονται από τις κτηματικές, είναι αρμόδιες για την προστασία της δημόσιας περιουσίας. Οπότε οι καταγγελίες θα πηγαίνουν στις κτηματικές και από εκεί θα διοχετεύονται και στις υπόλοιπες ελεγκτικές αρχές. Και μικτά κλιμάκια θα υπάρχουν, αλλά μέσω των κτηματικών θα γίνεται η διοχέτευση» τόνισε η Γενική Γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας, Νάγια Κόλλια.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.