“Στην Αττική δεν θα έχουμε πλέον υπεραστικά λεωφορεία, Αλίκη Βουγιουκλάκη του 1950 «πάμε στο εξωτικό Καπανδρίτι ή Λαύριο»”

«Ο σχεδιασμός είναι ο συγκοινωνιακός χάρτης να αφορά αστική συγκοινωνία για όλη την Αττική. Στην Αττική δεν θα έχουμε πλέον υπεραστικά» είπε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Βασίλης Οικονόμου, στα Παραπολιτικά 90.1 κληθείς να σχολιάσει τα στοιχεία ότι οι Αθηναίοι χάνουν δύο 24ωρα το χρόνο στην κίνηση.

«Ο τελικός συγκοινωνιακός χάρτης θα βγει τον Μάιο του ’25 ξεκινήσαμε τη διαβούλευση, μπήκαμε στην τελική ευθεία όλοι τώρα κάνουν τις παρατηρήσεις τους. Τον Μάιο του ‘25 θα παρουσιαστεί το σχέδιο μας οριστικά για Αθήνα – Θεσσαλονίκη και όλη την Ελλάδα» συμπλήρωσε.

Βασίλης Οικονόμου στα Παραπολιτικά 90.1:

Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κος Βασίλης Οικονόμου, μίλησε στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 στην εκπομπή «Γιατί με ξύπνησες πρωί» με τους δημοσιογράφους Βασίλη Σκουρή και Σωτήρη Ξενάκη.

Αναφορικά με το νέο σχέδιο για τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής

Πρόκειται για επικαιροποίηση του συγκοινωνιακού χάρτη από το 2004. Έχουμε πολλά καινούργια μέσα τα οποία χρησιμοποιούμε έχουμε το μετρό, τον προαστιακό, το τραμ, έχουμε τον ηλεκτρικό και φυσικά τα λεωφορεία τα οποία πρέπει να προσαρμοστούν, να συνδυαστούν και να μπορέσουμε να φτιάξουμε ένα αποτελεσματικό συγκοινωνιακό δίκτυο ώστε να εξυπηρετηθεί ο κόσμος.

Η χθεσινή ημερίδα έγινε για πρώτη φορά ως δημόσια διαβούλευση με δημάρχους, με την περιφέρεια και με τους κοινωνικούς φορείς. Ήταν μια ανοιχτή ημερίδα και θέλαμε να έχουμε την άποψη και των δήμων για το πώς βλέπουν τα δρομολόγια στις περιοχές τους, που πρέπει να ρίξουμε το βάρος. Υπάρχει ήδη η πρόταση και η επεξεργασία που κάνει το συγκοινωνιακό επιτελείο του ΟΑΣΑ όπου επιστήμονες προγραμματίζουν πως θα λειτουργήσουν τα δρομολόγια, πως θα λειτουργήσει η συγκοινωνία, πως θα ενταχθεί η μικροκινητικότητα. Είναι μια πολύ σύνθετη εξίσωση η οποία λαμβάνει υπόψη της πολλές παραμέτρους, δεν είναι μια απλή συζήτηση.

Ερωτηθείς αν τα νέα λεωφορεία προστίθενται στα ήδη υπάρχοντα ή πρόκειται για αντικατάσταση των παλαιών

Έχουμε έναν από τους γηραιότερους στόλους στην Ευρώπη, έχουν μέσο όρο 23 χρόνια ενώ υπάρχουν λεωφορεία 27-28 χρόνων. Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν 250 καινούργια λεωφορεία, 140 ηλεκτρικά και 110 αντιρρυπαντικά, αυτά αντικατέστησαν παλαιά λεωφορεία· αυτό είναι ένα πρώτο βήμα γιατί έχουμε πει ότι μέχρι το καλοκαίρι του 2025 θα είναι 950, έχουμε άλλα 700 λεωφορεία να τα ρίξουμε τους επόμενους μήνες. Θα βλέπετε συνέχεια καινούργια λεωφορεία να κυκλοφορούν.

Σχετικά με τους οδηγούς των λεωφορείων

Κάνουμε προσλήψεις, έχουμε μια ανοιχτή προκήρυξη 200 θέσεων οδηγών. Συνέχεια κάνουμε προκηρύξεις οδηγών, είχαμε πολλά χρόνια να κάνουμε, είχαμε μείνει πάρα πολύ πίσω.

Είχαν αγοραστεί 400 λεωφορεία χωρίς ράμπες αναπήρων, δεν είχαν προβλέψει για τους ανάπηρους οι κύριοι φωστήρες που αγοράζουν λεωφορεία. Υπάρχουν επίσης και 200 τρόλεϊ χωρίς ράμπες που τώρα θα τις βάλουμε τις ράμπες για τους αναπήρους.

Έχουμε πάρει ήδη 250 λεωφορεία μέχρι το καλοκαίρι του ‘25 άλλα 700 και θα πάρουμε και άλλα 700 που έχουμε βάλει στο σχεδιασμό, σύνολο 1.650. Αυτά τα 1.650 κοστίζουν 2 δις. Τα επιπλέον 700 λεωφορεία έχουμε κάνει προγραμματισμό για το πώς θα τα πάρουμε. Έχουμε χρηματοδοτικούς προορισμούς που μπορούμε να απευθυνθούμε για να πούμε ότι μπορούμε να τα πάρουμε.

Παίρνουμε νέα μέσα μεταφοράς, θα περιφρουρήσουμε τις λεωφορειολωρίδες. Στα 12 οχήματα που κυκλοφορούν στην λεωφορειολωρίδα το 1 είναι λεωφορείο για αυτό θα βάλουμε τις κάμερες. Αν έχουμε ανοιχτή την λεωφορειολωρίδα και πηγαίνει στην ώρα του το λεωφορείο, είναι καινούργιο και ξέρει ο πολίτης ότι έχει αξιόπιστη συγκοινωνία θα πάρει το λεωφορείο.

Κληθείς να σχολιάσει τα στοιχεία ότι οι Αθηναίοι χάνουν δύο 24ωρα το χρόνο στην κίνηση

Για να επικαιροποιηθεί αυτός ο συγκοινωνιακός χάρτης βάζουμε πολλές παραμέτρους, μια παράμετρος είναι μια τεράστια έρευνα 15 χιλιάδων ερωτηματολογίων που θα συμπληρωθούνε από διάφορες κατηγορίες πολιτών, χρηστών των ΜΜΜ και τα λοιπά για να δούμε πως κινούνται τα πράγματα. Από αυτή την έρευνα θα δούμε πως μεταφέρονται οι άνθρωποι.

Ο σχεδιασμός είναι ο συγκοινωνιακός χάρτης να αφορά αστική συγκοινωνία για όλη την Αττική. Στην Αττική δεν θα έχουμε πλέον υπεραστικά. Αλίκη Βουγιουκλάκη του 1950 «πάμε στο εξωτικό Καπανδρίτι ή Λαύριο» δεν θα έχουμε. Την περασμένη εβδομάδα εντάξαμε στην αστική συγκοινωνία τον ιστορικό δήμο του Μαραθώνα. Επίσημα από 6 δρομολόγια τα κάναμε 13 και θα τα κάνουμε και περισσότερα άρα Νέα Μάκρη- Μαραθώνας-Γραμματικό -Βαρνάβας θα έχουν πλέον αστική συγκοινωνία.

Ο τελικός συγκοινωνιακός χάρτης θα βγει τον Μάιο του ’25 ξεκινήσαμε τη διαβούλευση, μπήκαμε στην τελική ευθεία όλοι τώρα κάνουν τις παρατηρήσεις τους. Τον Μάιο του ‘25 θα παρουσιαστεί το σχέδιο μας οριστικά για Αθήνα – Θεσσαλονίκη και όλη την Ελλάδα.

Για τις κάμερες

Αυτή τη στιγμή προηγείται ο διαγωνισμός της Περιφέρειας Αττικής για 380 κάμερες σε επιλεγμένα φανάρια που μας εχει πει η Τροχαία, οι επόμενες 1.000 θα αναλάβει το υπουργείο Μεταφορών, το υπουργείο Προστασίας του πολίτη και το υπουργείο Ψηφιακής διακυβέρνησης. Είναι ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα και εκτιμούμε ότι από τα μέσα του ’25 θα αρχίσουν να μπαίνουν οι κάμερες και ως τα μέσα του ’26 1.380 κάμερες θα είναι σε λειτουργία.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.