«Στην εστίαση δίνονται καλοί μισθοί – Αν το σέρβις γίνει πιο επαγγελματικό, θα κερδίζουν όλοι, μαζί και οι υπάλληλοι»

Τα τελευταία χρόνια γίνεται μια προσπάθεια να ανέβουν τα ποιοτικά στάνταρ των καταστημάτων στην εστίαση. Ειδικότερα στην Αττική, αναπτύσσεται μια δυναμική η οποία τυγχάνει θετικής αντιμετώπισης από τους πελάτες. Βέβαια, η επένδυση, όσο αναγκαία κι αν είναι για την αναβάθμιση του προϊόντος, δεν είναι πανάκεια σε όλα τα προβλήματα. Και ο χώρος της εστίασης φαίνεται πως έχει θέματα να λύσει.

«Εδώ και μία πενταετία εξοπλίζουμε και φτιάχνουμε τα καταστήματά μας με μία άλλη λογική», λέει στο podcast του Newsbeast ο πρόεδρος της Ένωσης Εστιατορίων και Συναφών Αττικής. Συναντήσαμε τον κύριο Γιάννη Δαβερώνη στο στούντιό μας στο κέντρο της Αθήνας και μιλήσαμε για τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο. «Η εστίαση αποτελείται από 80.000 επιχειρήσεις με 450.000 εργαζόμενους. Είναι ο δεύτερος μεγάλος εργοδότης στη χώρα, μετά το Δημόσιο. Όσο ανοίγουν καταστήματα εστίασης, ανοίγουμε και θέσεις εργασίας».

Ρωτήσαμε τον κύριο Δαβερώνη αν μπορούσαμε να συγκρίνουμε την εποχή του κορονοϊού με το σήμερα. Τελικά, τα πράγματα ήταν χειρότερα ή καλύτερα; «Τα τελευταία δύο χρόνια αντιμετωπίσαμε πρωτόγνωρα πράγματα, δεν μπορούσαμε να τα φανταστούμε. Ξέρετε τι είναι να μην μπορείς να βάλεις το κλειδί σου στην πόρτα και ν’ ανοίξεις το μαγαζί σου; Από την άλλη, στο ξεκίνημα της πανδημίας, μας υποχρέωναν να πληρώνουμε όλες τις υποχρεώσεις. Όταν ως θεσμικοί παράγοντες επικοινωνήσαμε το πρόβλημα, μπήκαμε σε μια διαφορετική προσέγγιση. Δεν πληρώναμε ενοίκια, είχαμε την επιστρεπτέα προκαταβολή, είχαν μπει σε αναστολή οι υπάλληλοι. Είχε γίνει μια προσπάθεια και από την κυβέρνηση για να κρατηθεί ο κλάδος. Και κρατήθηκε». Ο πρόεδρος της Ένωσης Εστιατορίων θεωρεί πως θα μπορούσε να γίνει στην εστίαση μια γενναιόδωρη παρέμβαση. «Καλούμαστε να επιστρέψουμε χρήματα με τα οποία πληρώναμε υποχρεώσεις εκείνη την περίοδο. Υπάρχει μια ασφυξία».

Σε σχέση με τη σημερινή κατάσταση, ο κύριος Δαβερώνης είναι ξεκάθαρος: «Το καλοκαίρι του 2020 και το καλοκαίρι του 2021 είχαμε καλύτερη επισκεψιμότητα στα καταστήματά μας από τους Έλληνες πελάτες. Φέτος βλέπουμε, σε πολλές περιοχές της Αττικής, πως οι Έλληνες έρχονται μόνο τα Σαββατοκύριακα. Οι καθημερινές είναι αρκετά πεσμένες. Και ο Έλληνας είναι καλός πελάτης. Είναι καλοφαγάς. Ποιοτικός».

Τι συμβαίνει με το προσωπικό στην εστίαση; Οφείλονται οι ελλείψεις στις χαμηλές αμοιβές που ακούγονται πως υπάρχουν; «Κάθε επιχείρηση έχει διαφορετικές βάσεις και λειτουργεί διαφορετικά», απαντά ο πρόεδρος. «Από τον καιρό της πανδημίας ξεκίνησε να μην υπάρχει προσωπικό στην εστίαση. Άνθρωποι που είχαν στηρίξει τα έσοδά τους από την εστίαση έμειναν με το επίδομα και έφυγαν, αλλάζοντας επάγγελμα. Κάτι πιο μόνιμο με σίγουρα λεφτά. Δε νομίζω πως η έλλειψη στο προσωπικό οφείλεται στα λεφτά τα οποία παίρνει ένας εργαζόμενος», υποστηρίζει ο κύριος Δαβερώνης.

Και προσθέτει: «Ένας σερβιτόρος, μαζί με τα πουρμπουάρ, δε φεύγει κάτω από 60 ευρώ την ημέρα. Ξαφνικά η εστίαση έγινε “έλα να βγάλω το χαρτζιλίκι μου για να πάω διακοπές”. Ξέφυγε το πράγμα. Πρέπει να οργανωθούμε ξανά. Θα πρέπει να κάνουμε πιο επαγγελματικό το σέρβις και την παροχή υπηρεσιών και θα δείτε πως και τα νούμερα θα αυξηθούν. Και για τους επαγγελματίες και για τους υπαλλήλους. Και, προφανώς, να μπούμε σε μια άλλη φιλοσοφία για τους μισθούς που πρέπει να δίνονται στην εστίαση. Αλλά να ξέρετε, στην εστίαση δίνονται καλοί μισθοί».

Ακούστε την ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον Γιάννη Δαβερώνη στο podcast του Newsbeast

 

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.