Στους δρόμους της Αν. Αττικής τα νέα λεωφορεία – Πότε θα αναχωρήσουν από το Κορωπί – Ποιος ο ρόλος των ΚΤΕΛ

Από τη Δευτέρα 26 Αυγούστου αναμένεται, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, να ξεκινήσουν τα δρομολόγιά τους τα πρώτα 30 καινούργια λεωφορεία των ιδιωτών για την περιοχή της Ανατολικής Αττικής. Πρόκειται για τα πρώτα οχήματα από τα συνολικά 211 που θα φέρει στη χώρα μας η κοινοπραξία δύο τουριστικών γραφείων (Maroulis και Panolympia) με έξι εταιρείες ΚΤΕΛ (Κορίνθου, Άργους, Θήβας, Χανίων, Σαλαμίνας και Μαγνησίας) και θα καλύπτει τα δρομολόγια του ΟΑΣΑ στην Ανατολική και τη Δυτική Αττική για τα επόμενα οκτώ έτη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, την ερχόμενη Δευτέρα θα αναχωρήσουν τα πρώτα 30 οχήματα από το Κορωπί, ενώ σταδιακά θα προστίθενται σε εβδομαδιαία βάση 30 επιπλέον λεωφορεία έως ότου να φτάσουμε στα 96 που αφορούν τα δρομολόγια της Ανατολικής Αττικής. Αυτά αναμένεται να κυκλοφορούν στο σύνολό τους έως τα μέσα Σεπτεμβρίου και όπως επισημαίνεται δεν πρόκειται για αύξηση του στόλου με επιπλέον οχήματα, αλλά για την αντικατάσταση των “γηρασμένων” λεωφορείων.

Στην παρούσα φάση ο ΟΑΣΑ που έχει τρέξει και το διαγωνισμό έχει στη διάθεσή του τα 130 από τα 211 νέα οχήματα, αλλά πρέπει να ακολουθηθούν συγκεκριμένες διαδικασίες ώστε αυτά να ενταχθούν στο στόλο του. Αυτές έχουν να κάνουν με την καταχώριση των νέων πινακίδων, την εγκατάσταση του έξυπνου εισιτηρίου και της τηλεματικής, καθώς και διάφορους λειτουργικούς ελέγχους.

Από εκεί και έπειτα θα πάρει τη σειρά της και η Δυτική Αττική με τα πρώτα οχήματα να καταφθάνουν στα τέλη του έτους. Οι ίδιες πηγές προσθέτουν ότι έχει ήδη γίνει από την κοινοπραξία η παραγγελία για τα επιπλέον 80 οχήματα. Επιπλέον, ο ανάδοχος έχει εγκατασταθεί στα τρία από τα τέσσερα αμαξοστάσια.

Από τα ΚΤΕΛ… στα ΚΤΕΛ και τα παράπονα των κατοίκων της Ανατολικής Αττικής

Ο εν λόγω διαγωνισμός αξίας 400 εκατ. ευρώ προκηρύχθηκε τον Οκτώβριο του 2023 αλλά ήταν άγονος καθώς δεν υπήρξε ενδιαφέρον. Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό συνέβη καθώς το τίμημα του ΟΑΣΑ για τα οχηματοχιλιόμετρα φάνηκε αρκετά χαμηλό για τους ξένους ενδιαφερόμενους, ενώ κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης υπήρχαν σχόλια για τη διάρκεια της σύμβασης (σ.σ. αρχικά η παραχώρηση θα διαρκούσε για πέντε έτη).

Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε εκ νέου τον Δεκέμβριο του 2023 και υποβλήθηκε μία μόνο προσφορά στα τέλη του Ιανουαρίου, ενώ πρέπει να τονιστεί ότι την μετοχική πλειοψηφία στην εν λόγω κοινοπραξία την κατέχουν τα ΚΤΕΛ.

Το παραπάνω προκύπτει από τα στοιχεία της καταχώρισης της εταιρείας ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, που είναι το ανάδοχο κοινοπρακτικό σχήμα, καθώς όπως αναφέρεται στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) τα τουριστικά γραφεία Panolympia (Smile Acadimos) και Maroulis Travel κατέχουν συνολικά το 16,1% του μετοχικού κεφαλαίου ενώ ο μεγαλύτερος μέτοχος είναι τα ΚΤΕΛ Κορινθίας με ποσοστό 29,86% και τα ΚΤΕΛ Χανίων-Ρεθύμνου απέχουν για λίγα… δεκαδικά με το ποσοστό τους να διαμορφώνεται στο 28,91% και ακολουθούν τα ΚΤΕΛ Σαλαμίνας (12,8%), Θηβών (4,74%) Μαγνησίας (4,74%) και Αργολίδας (2,84%).

Η προκήρυξη αυτή αποτελεί συνέχεια της οιωνεί “απευθείας ανάθεσης” για τα δρομολόγια στην Αττική που είχε αναλάβει η ΚΤΕΛ Αττικής Α.Ε. από τον Οκτώβριο του 2020 και η οποία είχε δικαιολογηθεί ως έκτακτο μέτρο λόγω της πανδημικής κρίσης.

Η σύμβαση αυτή είχε ανανεωθεί αρκετές φορές, γεγονός και το οποίο είχε προκαλέσει ουκ ολίγες φορές την αντίδραση του Ελεγκτικού Συνεδρίου επικαλούμενο το γεγονός ότι οι επεκτάσεις των συμβάσεων με την εταιρεία ισοδυναμεί με απευθείας αναθέσεις σε βάθος πενταετίας.

Αξίζει, δε, να αναφερθεί ότι οι Δήμοι της Ανατολικής Αττικής έχουν εκφράσει τη διαφωνία τους σχετικά με την παροχή του συγκοινωνιακού έργου από τα ΚΤΕΛ με το Δήμο Σπατών-Αρτέμιδας να ζητά με ψήφισμά του από το υπουργείο υποδομών και μεταφορών και τον ΟΑΣΑ να τοποθετηθεί σταθμάρχης από την ΟΣΥ που θα επιβλέπει την εκτέλεση των δρομολογίων και τη συντήρηση των οχημάτων.

Ο “διπλός” διαγωνισμός με τον έναν ανάδοχο

Στα του διαγωνισμού πρόκειται για μία “διπλή σύμβαση”. Η πρώτη αφορά στην Ανατολική Αττική και στόχος είναι να καλυφθούν 24 γραμμές με τίμημα να ανέρχεται στα 188,4 εκατ. Ευρώ. Η ανάδοχος κοινοπραξία θα πρέπει να καλύψει σε καθημερινή βάση 1.188 δρομολόγια, ενώ χρειάζεται να διαθέτει 96 λεωφορεία.

Η δεύτερη σύμβαση προβλέπει την κάλυψη 38 γραμμών στη Δυτική Αττική με το κόστος να ανέρχεται στα 197,1 εκατ. Ευρώ και την κοινοπραξία να πραγματοποιεί καθημερινά 1.757 δρομολόγια και να διαθέτει 115 καινούργια λεωφορεία.

Επιπλέον το κοινοπρακτικό σχήμα θα αναλάβει την εγκατάσταση εξοπλισμού Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) –Τηλεματικής, καθώς και την εγκατάσταση αμαξοστασίων, ενώ καλείται να έχει δημιουργήσει δύο νέα αμαξοστάσια στην Ανατολική και τη Δυτική Αττική εντός ενός έτους από την εκκίνηση του έργου.

Δείτε εδώ τη μετοχική σύνθεση της κοινοπραξίας όπως αποτυπώνεται στο ΓΕΜΗ

thetoc.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.