Τα νέα Canadair CL-515 αλλάζουν τα πάντα στην πυρόσβεση

Το Viking Air CL-515 είναι ένα προηγμένο αμφίβιο αεροσκάφος που βρίσκεται υπό ανάπτυξη και αποτελεί σημαντική αναβάθμιση σε σχέση με τον προκάτοχό του, το Bombardier CL-415.

Το σχέδιο CL-515 προέκυψε όταν η Bombardier σταμάτησε την παραγωγή του CL-415 λόγω της μείωσης των παραγγελιών, με μόλις 95 μονάδες που κατασκευάστηκαν μεταξύ του 1993 και των μέσων της δεκαετίας του 2010.

Το 2016, η Viking Air απέκτησε τα δικαιώματα του CL-415 και ξεκίνησε έναν εκτεταμένο εκσυγχρονισμό, που οδήγησε στο CL-515.

Το CL-515 διατηρεί τον βασικό σχεδιασμό του CL-415, αλλά ενσωματώνει σύγχρονη τεχνολογία και υλικά για την ενίσχυση των επιδόσεων.

Το αεροσκάφος διαθέτει στροβιλοκινητήρες PW123AF της Pratt & Whitney Canada, ο καθένας από τους οποίους αποδίδει 2380 ίππους, με βελτιωμένη απόδοση καυσίμου και δυνατότητα χρήσης βιοκαυσίμων.

Μια σημαντική αναβάθμιση στα ηλεκτρονικά του περιλαμβάνει τη σουίτα Collins Pro Line Fusion, η οποία προσφέρει προηγμένα συστήματα πλοήγησης και πτήσης, απλοποιώντας τις μελλοντικές αναβαθμίσεις.

Το CL-515 έχει επίσης σχεδιαστεί ως πλατφόρμα πολλαπλών χρήσεων, ικανή για διάφορες διαμορφώσεις, συμπεριλαμβανομένων των ρόλων πυρόσβεσης, περιπολίας και ιατρικής εκκένωσης.

Στη διαμόρφωση πυρόσβεσης, το CL-515 μπορεί να υπερηφανεύεται για την αύξηση της χωρητικότητας κατά 15% σε σχέση με τον προκάτοχό του, με δυνατότητα μεταφοράς και απόρριψης επτά τόνων νερού.

Αυτό το καθιστά ένα από τα πιο αποτελεσματικά πυροσβεστικά αεροσκάφη παγκοσμίως, ικανό να μεταφέρει έως και 690 τόνους νερού την ημέρα.

Για να εκκινήσει η παραγωγή του νέου αυτού αεροπλάνου έπρεπε να γίνουν συντονισμένες κινήσεις ώστε να υπάρξει συμφωνία με την εταιρεία. Το ενδιαφέρον ήταν μεγάλο, όμως εκτός από την Ινδονησία, κανείς δεν είχε προχωρήσει σε κάτι πιο χειροπιαστό, με αποτέλεσμα η εταιρεία να έχει κρατήσει σε αναμονή το πρότζεκτ.

Η συμφωνία προέκυψε μετά από εκτεταμένες διαπραγματεύσεις μεταξύ της Ελλάδας, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της καναδικής κατασκευάστριας εταιρείας Viking Air, η οποία ανέλαβε τα δικαιώματα παραγωγής μετά την παύση της λειτουργίας της Bombardier, της προηγούμενης κατασκευάστριας εταιρείας, λόγω έλλειψης παραγγελιών.

Η παραγωγή του DHC-515 ξεκίνησε εκ νέου μόνο μετά την εξασφάλιση αρκετών παραγγελιών, με την Ελλάδα να παίζει καθοριστικό ρόλο, πιέζοντας για μια πανευρωπαϊκή παραγγελία 24 αεροσκαφών, εκτός από ξεχωριστές παραγγελίες από κράτη μέλη όπως η Ισπανία, η Κροατία, η Γαλλία, η Πορτογαλία και η Ιταλία.

Η παραγγελία της Ελλάδας περιλαμβάνει πέντε αεροσκάφη που χρηματοδοτούνται μέσω του προγράμματος «Aegis» του Υπουργείου Πολιτικής Προστασίας και δύο μέσω του προγράμματος rescEU της ΕΕ.

Τα δύο πρώτα αεροσκάφη αναμένεται να παραδοθούν το 2027, ενώ τα υπόλοιπα θα φτάσουν μέχρι το 2030. Εκτός από τις νέες αγορές, η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης την αναβάθμιση του υπάρχοντος στόλου CL-415 της Ελλάδας, φέρνοντάς τον στα σύγχρονα πρότυπα με αυξημένες δυνατότητες πτήσης και με νέα ηλεκτρονικά, το συνολικό κόστος του οποίου υπολογίζεται κοντά στα 45 εκατ. ευρώ.

To νέο αεροσκάφος έχει άνοιγμα φτερών 28,6 μέτρα και μήκος που φθάνει τα 19,8 μέτρα. Το μέγιστο φορτίο απογείωσης είναι στους 19.890 τόνους ενώ η μέγιστη ταχύτητα είναι στα 346 χλμ/ώρα. Χρειάζεται μόλις 783 μέτρα για απογείωση ή 814 μέτρα όταν βρίσκεται σε νερό.

Αυτά τα αεροσκάφη νέας γενιάς DHC-515 είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία αιχμής, σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα όπως οθόνες αφής με τρισδιάστατους χάρτες, δυνατότητες νυχτερινής όρασης και ισχυρότερους κινητήρες με μειωμένες απαιτήσεις σε καύσιμο και συντήρηση.

Ειδικότερα, τα αεροσκάφη μπορούν να εκτελούν νυχτερινές πτήσεις, γεγονός που θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στις στρατηγικές πυρόσβεσης, επιτρέποντας επιχειρήσεις όλο το εικοσιτετράωρο, κάτι που δεν ήταν δυνατό πριν.

Το DHC-515 είναι επίσης σχεδιασμένο για ευελιξία, ικανό να εκτελεί διάφορες αποστολές πέραν της πυρόσβεσης, όπως επιτήρηση, επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης, ακόμη και ανθυποβρυχιακό πόλεμο.

Το αεροσκάφος είναι πιο αποδοτικό, καθώς απαιτεί 15% λιγότερη συντήρηση και καταναλώνει λιγότερα καύσιμα από τα προηγούμενα. Είναι επίσης πολύ πιο ασφαλές και εύκολο στην πτήση του, κάτι που κάνει ακόμα πιο εύκολο το έργο των Ιπταμένων της Πολεμικής μας Αεροπορίας και σίγουρα πιο αποτελεσματική την κατάσβεση της πυρκαγιάς, μέρα αλλά και νύχτα πλέον.

newsauto.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.