Τα σχέδια για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού – Τι προβλέπεται για Ραφήνα & Λαύριο

Μετά την δημοπράτηση της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης και εν συνεχεία του διαγωνισμού για την παραχώρηση της Αττικής Οδού που τρέχει το ΤΑΙΠΕΔ, αναμένεται να ξεκαθαριστεί το τι μέλλει γενέσθαι με τις υπόλοιπες τρεις επεκτάσεις του οδικού άξονα: προς Λαύριο, προς Ραφήνα και της δυτικής περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Η βασικότερη εξ αυτών είναι η επέκταση της δυτικής περιφερειακής Υμηττού προς το Ελληνικό, που θα περιλαμβάνει υπόγεια σήραγγα στην Ηλιούπολη και νέες γέφυρες επί της Λ. Βουλιαγμένης.

Στόχος του Υπουργείου για την λεωφόρο Βουλιαγμένηςείναι να “απελευθερωθεί” απο τα φανάρια και μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομο που θα τροφοδοτεί οδικές αρτηρίες όπως η αστική σήρραγα, οι οποίες θα δρουν ως “συνδετικοί κρίκοι” μεταξύ των 3 δακτυλίων της πρωτεύουσας.

Σύμφωνα με τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς το έργο προβλέπει την κατασκευή μίας σήραγγας μήκους λίγο παραπάνω από 3 χλμ, με τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους, που θα ξεκινά να βυθίζεται στο ύψος της Καισαριανής και θα καταλήγει σε σύνδεση με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο ύψος των συνόρων Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης, λίγο νοτιότερα από τον σταθμό Μετρό του Αγίου Δημητρίου.

Η διαδρομή θα απαιτεί λίγα λεπτά όταν σήμερα, σε ώρες αιχμής, απαιτούνται πάνω από 30 λεπτά. Είναι ένα πολύ σημαντικό έργο που σε συνδυασμό με την ανάπλαση στο Ελληνικό θα αλλάξει τον χάρτη των μετακινήσεων του λεκανοπεδίου.

Όσον αφορά τις άλλες δύο επεκτάσεις της Αττικής Οδού, αυτή προς Ραφήνα προβλέπει την παράκαμψη της Λεωφόρου Μαραθώνος και τα φανάρια των τοπικών και η άλλη προς Λαύριο προβλέπει διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού από Μαρκόπουλο προς το λιμάνι.

Σύμφωνα με τα όσα έχει αναφέρει υφυπουργός Δημοσίων Έργων Γιώργος Καραγιάννης, οι δύο αυτές επεκτάσεις θα περιλαμβάνουν και τη γραμμή του προαστιακού, ώστε τα δύο βασικά λιμάνια να αποκτήσουν σύνδεση με μέσα σταθερής τροχιάς.

Αν και μέχρι τώρα δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει ο τρόπος με τον οποίο θα δημοπρατηθούν τα έργα, εντούτοις πολλοί υποστηρίζουν ότι οι πιθανότητες να δημοπρατηθούν ως δημόσια έργα (όπως με την επέκταση της Κύμης) είναι μικρά, με το σενάριο της παραχώρησης να θεωρείται επικρατέστερο, ενώ υπάρχουν και κάποιες σκέψεις για την τοποθέτηση διοδίων στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού.

Ωστόσο τίποτα δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο καθώς όλα τα σενάρια βρίσκονται στο τραπέζι και αναμένεται να ξεκαθαρίσουν μέσα στους επόμενους μήνες.

Όσον αφορά στο διαγωνισμό για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης (το τμήμα από την Αττική Οδό έως τον Ανισόπεδο Κόμβο της Εθνικής Οδού), έχει προγραμματιστεί για τις 22 Φεβρουαρίου.

Το έργο αφορά στη μελέτη και κατασκευή οδικού άξονα διατομής κλειστού αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους περίπου 3,8 χλμ. Το συνολικό μήκος του έργου εκτιμάται σε 4,2 χλμ μαζί με την προαίρεση.

Το έργο που θα μελετηθεί, θα εκτελεστεί μέσα στα διοικητικά όρια των Δήμων Πεύκης και Λυκόβρυσης του Ν. Αττικής.

Η επέκταση της λεωφόρου Κύμης έως την εθνική οδό αναμένεται να αποσυμφορήσει το δίκτυο των τριών παραπάνω δήμων, να διευκολύνει την πρόσβαση πολλών περιοχών των βορείων προαστίων στην Εθνική Οδό.

capital.gr

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.