Την Παρασκευή η κηδεία του 40χρονου επισμηναγού Επαμεινώνδα Κωστέα – Θυσιάστηκε για να μην πέσει το αεροσκάφος στο χωριό

Τραγική κατάληξη είχε η πτήση του T-2 buckeye της Πολεμικής Αεροπορίας με χειριστή τον έμπειρο Επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα:

Ήταν η τελευταία πτήση του με το συγκεκριμένο αεροσκάφος, ενώ το σοκαριστικό δυστύχημα έγινε μπροστά στα μάτια της οικογένειάς του.

Τριήμερο πένθος έχει κηρυχθεί στις Ένοπλες Δυνάμεις έπειτα από τον θάνατο του 40χρονου επισμηναγού Επαμεινώνδα Κωστέα – που είναι ο 6ος ιπτάμενος που χάνει τη ζωή του σε μόλις ένα χρόνο.

Το εκπαιδευτικό αεροπλάνο του έμπειρου πιλότου συνετρίβη κοντά στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, μπροστά στα μάτια της συζύγου και των παιδιών του, ενώ η χθεσινή πτήση θα ήταν κι η τελευταία του Επισμηναγού με αεροσκάφος Τ-2 Buckeye, καθώς θα πήγαινε πλέον στα εκπαιδευτικά αεροσκάφη τύπου T-6.

Σημειώνεται πως η κηδεία του θα τελεστεί στις 11:00 το πρωί της Παρασκευής στον ιερό ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Μεγάλη Μαντίνεια του Δήμου Δυτικής Μάνης.

Τα σενάρια για τα αίτια της τραγωδίας

Οι εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας «χτενίζουν» από χθες την περιοχή για στοιχεία που θα μπορούσαν να ρίξουν φως στα αίτια της τραγωδίας.

Για την ώρα ποικίλουν τα σενάρια για το τι μπορεί να συνέβη, ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο η πτώση να προκλήθηκε από τον ίδιο τον πιλότο ύστερα από πιθανή βλάβη του αεροσκάφους.

Αρκετά στοιχεία δίνουν και οι μαρτυρίες των ανθρώπων που βρίσκονταν στην περιοχή, καθώς κάτοικοι μίλησαν για έναν εκκωφαντικό θόρυβο ενώ στη συνέχεια είδαν ένα μαύρο σύννεφο καπνού, να απλώνεται στον ουρανό της πόλης.

Οι πληροφορίες, μάλιστα, θέλουν τον αδικοχαμένο πιλότο να μην εγκατέλειψε το αεροσκάφος αν και το μοιραίο Τ-2 διέθετε εκτινασσόμενο κάθισμα προκειμένου αυτό να μην καταλήξει στο χωριό Άρης προξενώντας θύματα ανάμεσα στους πολίτες.

Το χρονικό της μοιραίας πτήσης

Ο επίλογος για τον 40χρονο Επισμηναγό της Πολεμικής Αεροπορίας γράφτηκε χθες λίγο πριν τις 12:00 το μεσημέρι.

Το αεροσκάφος είχε απογειωθεί από την 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος με το διθέσιο αεροπλάνο που ανήκε στην 362 Μοίρα Εκπαιδεύσεως Αέρος.

Κάποια στιγμή λίγο πριν την προσγείωση το αεροσκάφος αρχίζει και χάνει ύψος και χάνεται από τα μάτια των δικών του και των συναδέλφων του. Αφού είχε τελειώσει η πτήση και τα αεροσκάφη επέστρεφαν στο αεροδρόμιο για προσγείωση, στις 11:28 το πρωί, κατέπεσε μισό ναυτικό μίλι βορειοδυτικά του αεροδρομίου της Καλαμάτας.

Θεωρητικά ήταν μία εκπαιδευτική πτήση καταδίωξης, ωστόσο στο διθέσιο εκπαιδευτικό ο 40χρονος ήταν μόνος του.

Οι αρχές εξετάζουν όλα τα σενάρια, μεταξύ αυτών να υπήρξε βλάβη στο αεροσκάφος που οδήγησε στη συντριβή του, ενώ αρκετά στοιχεία δίνουν και οι μαρτυρίες των ανθρώπων που βρίσκονταν στην περιοχή.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του STAR, oι πρώτες ενδείξεις «δείχνουν» δομικό πρόβλημα στο αεροσκάφος ως πιθανότερη αιτία του τραγικού δυστυχήματος, αφού η ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας έχει φωτογραφίες μέσα από το αεροδρόμιο, που δείχνουν ένα κομμάτι μήκους περίπου 1 – 1,5 μέτρου να είναι πεσμένο στην πίστα απογείωσης, το οποίο δεν είναι καμένο.

Πρόκειται για μέρος πτέρυγας του εκπαιδευτικού αεροσκάφους, πιθανόν από το κάθετο σταθερό που βρίσκεται στο πίσω μέρος και περιλαμβάνει τα πηδάλια διεύθυνσης.

Ο πιλότος έκανε «βύθιση» κατά τη διάρκεια της άσκησης, μία κίνηση στη διάρκεια της οποίας το αεροσκάφος δέχεται μεγάλο φορτίο στα δομικά μέρη, ύστερα έκανε απαγκίστρωση και σε ύψος περίπου 2.000 ποδιών αποκολλήθηκε αυτό το κρίσιμο κομμάτι του αεροπλάνου, κατά το ίδιο ρεπορτάζ.

Δείτε τις ειδήσεις από την Ανατολική Αττική και όλη την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στο irafina.gr.
Κάντε like στη σελίδα του irafina.gr στο Facebook
Ακολούθηστε το irafina.gr στο Twitter

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

© 2022 - iRafina. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.